Weekmenu #4


Vrijdag                                               Shoarma, salade
Zaterdag                                            Broodje gezond
Zondag                                              Eten we niet thuis
Maandag                                           Gevulde kip, wortelen, aardappelen
Dinsdag                                             Kippensoep met noedels
Woensdag                                         Risotto met kip en groenten
Donderdag                                        Tartaartje, gebakken aardappelen, prei

Ik ga een experiment met kip uitvoeren. Ik neem een vrij grote kip, de eerste dag braad ik heb gevuld in de oven en dan nemen we allebei een stukje wat we lekker vinden, voor mij een pootje en voor Lief waarschijnlijk een borststuk. De rest van het vlees wordt in kleine stukjes verdeeld. Daarna trek ik bouillon van het karkas, die ik ook weer in tweeën deel, één deel voor een klein pannetje kippensoep en één deel voor de risotto. Het vlees wordt aan het einde van de bereiding toegevoegd aan de soep en de risotto, omdat het al gaar is hoeft het alleen maar even mee te warmen.

1 reacties:

Trudy zei

Goed plan! Eet smakelijk!!

Een reactie plaatsen