Weekmenu #2

De vorige week heb ik me geheel tegen mijn verwachting in goed aan het weekmenu kunnen houden. Er kwam alleen niets van uiensoep maken op maandag, dus dat schuiven we een weekje door. Deze week gaan we uit voorraad eten. Eens kijken wat ik daar kan vinden zodat ik toch een leuk menu kan maken. Een paar verse dingen mag ik kopen, maar ik mag daar niet meer dan 15 euro aan besteden van mezelf.

Zo ziet het menu er voor de komende week uit


Vrijdag                                                saucijzen, spruitjes en gekookte aardappelen.
Zaterdag                                              saucijzen, witte bonen in tomatensaus, gebakken aardappelen
Zondag                                                kabeljauw, peen en erwtjes, puree
Maandag                                             uiensoep, bruinbrood met kaas
Dinsdag                                               pannenkoeken
Woensdag                                           chili con carne
Donderdag                                           macaroni

Boodschappen die ik dan nog moet halen, sla, prei en basilicum. Waarschijnlijk zal ik een keer brood moeten bakken en misschien haal ik nog een sixpack bier. Uiensoep maak ik voor twee dagen zodat we voor de pannenkoeken ook nog een kopje soep kunnen eten. Soep probeer ik altijd zoveel mogelijk vegetarisch te houden op sommige soorten na. Het is dus geen probleem dat Oudste die vegetarisch eet hier dinsdag ook van mee eet.

0 reacties:

Een reactie plaatsen