Wat is dit nu weer?!

Er wordt hard met de brievenbus geklepperd, zoals ik aan mijn bezoek vraag middels een briefje op de deur. De bel is kapot en dat bevalt eigenlijk wel goed, het aantal mensen waarvan je niet wilt dat ze aanbellen wordt er aardig door gereduceerd. Er staat een meneer voor de deur met een overal van S t e d i n aan, hij beweerd dat ik een brief heb gehad en dus weet dat de meters vervangen moeten worden. Nu kwam er toevallig vrijdag wel een brief van  S t e d i n, maar hij voelde aan alsof de kaart voor het noteren van de meterstanden erin zat. Dus hij werd niet open gemaakt. De meneer gaat meteen aan het werk en ik ga naar boven om de brief open te maken. De kaart voor de meterstanden dus. Vorige week heb ik de administratie gedaan en daarbij heb ik alles doorgenomen, geen brief van S t e d i n. Dus ik bel lief of hij soms zo'n brief heeft gezien. Dat heeft hij niet, maar hoe kan ik in hemelsnaam zo'n man binnen laten is zijn vraag. Nou door die niet geopende brief dus. Als ik die man ga zeggen dat er geen brief is ontvangen en dat het toch wel raar is dat hij er onaangekondigd is. Blijft hij volhouden dat er echt een brief gestuurd is. Als ik zeg dat ik toch wel graag zelf de meterstanden had gecontroleerd, zegt hij dat hij het al genoteerd heeft, één meter is dan al vervangen en de andere half. Totaal geen begrip. Als hij klaar is zegt hij nog wel, dat hij nu ziet dat er geen brief is verstuurd.

Ik bel dus maar even met S t e d i n, ja ik stond wel op de nominatie voor nieuwe meters en nee er was nog geen brief verstuurd, maar ja ze hadden nu even tijd om de meters te vervangen. En ja ze kon ook wel begrijpen dat ik mijn meterstanden zelf nog wel even had willen controleren. Maar helaas.
Slechte beurt S t e d i n, de waarheid had het in dit geval veel beter gedaan.


Ik begin meteen maar met het bijhouden van de meterstanden
maandag 6 februari 13.30u

  • gas 000
  • elektra 0000

4 reacties:

Fayelinn zei

Ik had die persoon niet binnen gelaten. Maargoed, ik ben soms erg wantrouwig ook. Wel een hoop gedoe eigenlijk. Vind zoiets persoonlijk niet echt kunnen zonder aankondiging. Maargoed, zulke dingen gebeuren zeker? Al is en blijft de waarheid beter.

Floriene zei

Maar ja daar lag nog die dichte enveloppe van dat bedrijf en daar had die brief dus in kunnen zitten. Toen ik dat gecontroleerd had, lag de meter er al half af. En je hebt gelijk hoor, ik vind het ook niet kunnen. Maar zij hebben alle macht wat dit betreft want je kan niet voor een ander bedrijf kiezen die de meters beheerd.

Ik denk nu dat het waarschijnlijk is dat ze de boel niet vertrouwen, want vorig jaar geloofden ze mijn meterstanden niet. Terwijl ik die heel plichtsgetrouw zonder te smokkelen opgeef. Het is in ieder geval een rare gang van zaken.

Puck zei

Ik denk dat het misschien inderdaad kan zijn dat ze het niet vertrouwen omdat je zo mooi naar beneden ben gegaan met je meterstanden... Dan denken ze dat de meters stuk zijn, maar ja ze hadden toch even een brief kunnen sturen. Je kan de meterstand toch niet zelf wijzigen... toch?

Maar ja, het is gebeurt. Je bent er nu tijden van verlost!

Floriene zei

Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Maar er zijn vast wel minder betrouwbare mensen die heel slim zijn op dat gebied.

Een reactie plaatsen