Obstakel bijna overwonnen...


Dit kwam uit vijf van de zes laden van mijn hobbykast. De onderste is nog niet gedaan, eentje is er leeg, dus vier zijn er opnieuw ingeruimd. Het is een kast waarvan ik bedacht had dat ik er eerst weken omheen zou lopen voor ik hem aan zou pakken en dan inderdaad een lade per keer. Maar het liep anders, ...... en ik kreeg er nog lol in ook. Gisteren gedaan, vandaag het verslag.

Lade 1, voor en na
In deze ondiepe lade lag hoofdzakelijk papier, en toen hij vol zat ben ik het papier er in de andere laden bij gaan gooien. Eigenlijk moet ik vaststellen dat mijn hobby meer lijkt op papier kopen dan er werkelijk iets meedoen. Al ben ik dat nog steeds van plan. Nu liggen de kralen in deze la. Ik draag nauwelijks kettingen, maar mijn middelste vind dit heel leuk om te doen, dus dat doe ik dan met haar. Het resultaat geef ik meestal weg. Al wil ik wel met de kristallen en mineralen iets voor mezelf maken.

Lade 2, voor en na
Hier lagen de kralen, die dus makkelijk in de ondiepe lade passen. Nu liggen hier de grote vellen papier, de kleine vellen staan nu paraat in het bakje dat ik onlangs in de kringloop kocht, op mijn werktafel.

Lade 3, voor en na
Hier veel teken, krijt en schilderspullen, maar ook weer papier en lapjes vilt. De potloden staan in een leuk bierkratje op mijn werktafel, de metalen dozen zijn weggegooid en de spullen liggen nu pakbaar in de lade.

Lade 4, voor en na
En dan de vierde lade, fotoboeken zijn ergens anders opgeborgen. Alle stempels zitten in een mooi houten bakje bij elkaar, met wel bijna dertig stempelkussens, allemaal andere kleuren. Die slofjes liggen klaar voor een moeder/dochterprojectje, net als de dikke breinaalden. En de houtenlepels liggen er nog voor een pollepelritueel dat nooit doorgegaan is.

Mooi score dus, zo op één dag. Een hele lade over en alleen de gereedschaplade nog te doen. Dat ik me hier zo'n zorgen over maakte begrijp ik allang niet meer. Alles wat ik niet meer kon gebruiken heb ik meteen maar naar de weggeefwinkel gebracht.



2 reacties:

MamaWerkt zei

Jemig, wat een vooruitgang. Ziet er weer keurig uit.
Gek hè dat het ergens tegenaan hikken veel langer duurt dan het daadwerkelijk aanpakken.

Marièlle zei

Ik merk dat zelf ook hoor, dat de klussen waar je het meest tegenop ziet soms eigenlijk best mee kunnen vallen of dat je er best zomaar lol in kunt krijgen, grappige gewaarwording vind ik dat wel.

Een reactie plaatsen