Niet helemaal enthousiast

Gisteren zijn we dus naar de open dag van de nieuwe wijk geweest. Op sommige gebieden is mijn enthousiasme flink getemperd. Veel mensen kwamen er op af en ik probeerde een beetje mee te luisteren, om te ontdekken waarvoor ze nu precies kwamen. Vaak toch wel omdat ze graag een huis met een tuintje willen, termen als duurzaamheid en ecologie heb ik niet of nauwelijks gehoord. Veel belangstelling was er de huizen en de platte gronden, weinig voor de duurzame oplossingen. Zouden ze wel hebben gelezen dat deze wijk niet op aardgas wordt aangesloten? Dat er oplaadpunten komen voor elektrische auto's. Zelfs daar was weinig belangstelling voor. Over het samenbouwen project was nog weinig informatie, wel dat het in de eerste fase al gerealiseerd gaat worden en dat is naar alle waarschijnlijkheid voor ons te vroeg. Er waren ook twee Turkse heren die zich afvroegen of ze zich in dat samenbouwen project ook met allemaal Turkse families konden inschrijven. Allemaal mensen met anderen doelen. Nu dat samenbouwen project voor ons niet haalbaar lijkt, besloten we ook even wat bij de koopwoningen te kijken. Het zag er allemaal prima uit hoor, maar wij liepen er niet warm voor. Traditionele huizen, het ontwerp al klaar. Ik vraag me af waarom ze mensen vragen die graag mee willen beslissen, als alles al besloten lijkt. Ooit deed ik mee aan zo'n inspraak procedure, waar we als eerste zelf de architect kozen. En daarna bleef er ook nog veel te bespreken en te kiezen. Maar misschien dat het zo verder gaat bij de volgende fase van deze nieuwe wijk.

Waarom lopen wij niet warm voor zo'n traditioneel huis. Het zijn huizen voor gezinnen, wij zijn samen, we hoeven geen gezinshuis meer. We zien het in ons huidige huis, zes kamer hebben we en als we er twee optimaal gebruiken dan is het veel. Wij zouden samen in een studio kunnen leven heb ik al vaak geroepen! Waarom gaan we dat eigenlijk niet doen.

Ergens in een verborgen hoekje staat 'één' bord over de Lofti, een starterswoning. Er staat een meisje bij, dat toch wel enthousiast wat informatie geeft, de Lofti is een één verdieping woning vanaf 119.000,00 euro, waarvan jezelf de indeling kunt bepalen. Als je er een verdieping op wilt moet je extra betalen. Dan ben je nog een hoop geld kwijt denken wij meteen. Toch neem ik een kaartje mee waar op de url staat van een site waar meer informatie staat over de Lofti. Het meisje vertelde wel hoe het zat maar toch niet helemaal. Er wordt niets boven op de woning gebouwd maar in de woning kun je een vide laten bouwen, een vide die dienst doet als slaapkamer. En ineens beginnen we wel warm te lopen voor een woning. Voor de Lofti, zeg nou zelf meer hebben we toch niet nodig. Ik heb de wens verstuurd dat ze die ook in de nieuwe wijk gaan bouwen.

http://www.woonapps.nl/config/index/step/0/start/1

1 reacties:

Puck zei

Nieuwbouwprojecten lijken op papier vaak héél anders dan als je bij een open dag gaat kijken.

Ik hoop dat die Lofti wat voor jullie is, want zelf de indeling bepalen lijkt me ook wel héél leuk of zo'n vide... leuk!!

Een reactie plaatsen