Ik erger mij...

... het is een kleine ergernis, dat geef ik toe. Maar waarom in hemelsnaam, moeten we nu al twee woorden intypen om te bewijzen dat we geen robots zijn. Zelf heb ik die beveiliging niet aanstaan, want ik krijg nooit reclame spam op mijn blog, en mocht het daar ooit van komen, dan kan ik de beveiliging zo weer aanzetten. Ik vraag me ook wel af waarom zoveel bloggers er wel gebruik van maken. Zijn jullie echt zo bang voor '(ro)bots'? Of ben ik de enige die mij ergert aan die 'stomme' woorden intypen?

14 reacties:

Marièlle zei

Ik vind twee woorden intypen nog niet eens zo erg maar wat mij wel stoort is dat het voorbeeld soms zo onleesbaar is dat je twee keer om een nieuwe moet vragen wil je het goed hebben....wat dat betreft erger ik met je mee :-)
En om heel eerlijk te zijn heb ik zelf geen idee trouwens of ik er zo'n spambeveiliging op heb zitten, ik ga eens kijken en als hij er op zit ga ik hem uitzetten totdat ik spam krijg :-)

MamaWerkt zei

Je moet bijna een robot zijn om het te kunnen lezen. Ik ga ook even kijken...

trudy zei

Ik verbaas me er ook over dat het zo'n stuk onleesbaarder is geworden. Geen idee waarom dit nu in één keer nodig is. Bij mij staat ie uit, maar ik respecteer natuurlijk anderman's mening als ie wel aan staat.

ver-greetmenietje zei

Ik erger me er ook aan! ben bij mezelf eens gaan
reageren en ik veronderstel dat het er niet opstaat (of is het omdat ik zelf reageer op mijn
blog?)laat het gerust weten als je twee woorden
moet intypen dan probeer ik het eraf te halen
(ben nogal een digibeet)
Twee woorden intypen is op zich niet zo erg maar
inderdaad zoals Marielle hierboven zegt : één van
die woorden is bovendien bijna onleesbaar..
Ach iedereen zijn mening natuurlijk zoals hierboven gezegd wordt.
liefs

Floriene zei

Ik heb even een check bij jou gedaan ver'greetmenietje, en hij staat aan bij jou. Als je hulp nodig hebt hoor ik het wel.

Anjagaatsparen zei

Ik erger mij er ook aan. Maar heb ook geen idee of het bij mij aanstaat...

Floriene zei

Bij jou staat hij ook aan Anja.

Ela zei

Ja, het is zeker irritant. Niet alleen steeds onleesbaarder maar ook nog met komma's in een woord. Er zal vast een reden zijn waarom ze de veiligheid aanscherpen. Misschien dat heeeeuuul succesvolle blogs met duizenden bezoekers per dag er last van hebben.

Een tijdje terug (toen wist ik nog niet goed hoe het allemaal werkt) had ik zelfs ingesteld dat het bericht pas verschijnt nadat ik het heb goedgekeurd. Maar volgens mij weerhoudt het juist mensen van het reageren. En ik kreeg helemaal geen vervelende berichten.

Ik ga ook eens kijken of ik het uit kan zetten.

Als je zelf (terug-)reageert op je eigen blog, dan hoef je nooit veiligheidswoorden te typen. Je bent immers al ingelogd, en dan weet het systeem dat je geen robot bent ☺.

Monique zei

Hoi hoi.. ik heb jammer genoeg wel eens een robot binnen gehad die vervolgens bijna al (!) mijn berichten bevuilde. Maar om eerlijk te zijn: ook ik heb nu problemen met de twee woorden. Ik kan ze simpelweg haast niet lezen! Dus wat mij betreft: wel een woordje, maar gewoon ouderwets.

sillie zei

het ergert mij ook, in de 3 jaar dat ik blog 2 x een spam gehad( maar ik heb wel aanstaan dat ik reacties op berichten ouder dan 3 dagen eerst moderate, dat was omdat ik t anders vaak niet in de gaten had en daar kwam dus spam op) maar nee voor mij ook geen lastige intypdingesen :-)

Valhalla zei

Gisteren moest ik een chinees teken typen :D Tuurlijk. Ik vind het ook vreselijk vervelend. Ik heb in 500 blogberichten EEN spambericht gehad. DAt er netjes werd uitgefilterd. Nounou. Snap ook niet dat mensen dit aanzetten, het is zo irritant.

Floriene zei

Ik moest iets typen dat op cyrillisch schrift leek, ik heb wel tien keer gekeken of ik het goed zag. Ik heb zo juist eens op zo'n symbool geklikt voor uitleg. Het slaat werkelijk nergens op wat daar staat.

MamaWendy zei

Ik zit vrijwel dagelijks blogs te lezen. Toevallig de afgelopen twee dagen niet, en ik heb meteen wereldnieuws gemist. Een heeeleboel blogsters zijn het er niet mee eens! Ik heb die codes (als het goed is) allang uitstaan. En nog nooit spam gehad hoor.

Fayelinn zei

Ik krijg het er ook van zitten hoor. Het duurt vaak ook lang voor ik die gekke letters kan omzetten in de juiste code om te mogen reageren. Maargoed.

Een reactie plaatsen