Hogere sferen

Wij wonen op een dubbele bovenwoning en tot nu toe hebben we altijd beneden geslapen, eerst aan de voorkant en later aan de achterkant. We denken er nu over om boven te gaan slapen en daarvoor een kamer op te knappen. Maar ik heb nog geen idee wat ik nu precies wil, welke kleuren me aanstaan, of het behang wordt of muurverf. Ik weet wel dat de vorige bewoners voor nogal een paar rare oplossingen heb gekozen. Zo hebben ze bijvoorbeeld een stuk uit de muur gezaagd zodat ze de kast vijf centimeter opzij konden zetten en de lijst van de kast in het gat van de muur paste. En dan zijn er ook nog de schotten met schuifdeuren. Handig hoor om spullen achter op te bergen, maar zou er een manier zijn die mooier is en die wij in elkaar kunnen zetten. We hebben samen nog niet meer dan behangen gedaan. En ik heb weleens muren geschilderd. Liefje heeft vroeger weleens in de bouw gewerkt, maar of hij een handige doe het zelver is, ik zou het echt niet weten. Natuurlijk beweerd hij van wel, maar de tien jaar dat we nu bijna bij elkaar zijn heb ik er weinig van gemerkt. Dus je kunt je voorstellen dat ik de komende klus best wel als een uitdaging zie.

Maar we gaan natuurlijk niet te hard van stapel lopen, eerst ga ik op mijn gemak eens bedenken hoe ik het hebben wil en hoe haalbaar dat is. En heel handig in mijn geval, om eerst maar eens te kijken wat er te koop is, want het zal niet de eerste keer zijn dat ik iets bedenk dat helemaal niet bestaat. Ik zou ook graag een oude kaptafel hebben en die opknappen of een totaal nieuw uiterlijk geven. Dat wordt dus regelmatig een bezoekje aan de kringloop brengen, en dat vind ik helemaal niet erg. Maar misschien moet ik ook eens in een bouwmarkt gaan kijken, buiten de tuinafdeling kom ik daar ook bijna nooit. Maar misschien hebben ze handige oplossingen voor de radiator, die zoals ik het nu bekijk alleen maar een sta in de weg is.

www

2 reacties:

Puck zei

Misschien in een woonblad(en) kijken voor inspiratie of op allerlei woonblogs... Krijg je vanzelf een idee van de sfeer die je wilt hebben of de kleur die je mooi lijkt.

Floriene zei

Ik had gisteren inderdaad al wat woonblogs aan mijn leeslijst toegevoegd. En misschien is een uitstapje naar de bieb om eens in die bladen te gaan snuffelen geen verkeerde keuze. Ik heb alleen dat ik sommige dingen wel mooi vind, maar dat ik ze toch niet wil hebben uiteindelijk.

Een reactie plaatsen