Het financiële praatje #4

Deze week ben ik goed de week door gekomen, ik kan een bedrag van 39 euro aan mijn spaarrekening toevoegen. Waarmee ik nu dus op 198 euro sta. Ik heb meteen de doelen maar bijgesteld en het bedrag dat ik aan het einde van het jaar bespaard wil hebben verdubbeld naar 1100 euro, als het zo door gaat moet ik dat makkelijk kunnen halen. Ik heb meteen ook een doel voor mijn spaarpotje, het is namelijk mogelijk dat we dan het restje van de lening voor de auto in één keer kunnen aflossen. En laat dat nu precies 1100 euro zijn. Al is het niet een heel erg hoge kosten post op ons maandelijkse budget, het was maar een kleine lening tegen een lage rente, het zal toch fijn zijn om de vaste lasten te kunnen verlagen. Zo heb ik ook al de zorgtoeslag die we onterecht ontvingen (zelfs nadat ik had aangegeven dat we er volgens mij geen recht op hadden, bleven zij volhouden van wel, maar je raad het al, achteraf had ik gelijk, stom natuurlijk, maar ik geloofde ze) bijna terug betaald.

Wel kocht ik van het potje 'extra uitgaven', 220 euro, per kwartaal, een keukentrolley van 35 euro, met het avondje uit aan het begin van de maand hebben we daar dus deze maan 55 euro van opgemaakt. De keukentrolley is niet gekocht voor de eeuwigheid, want dan had ik wel een ander exemplaar gekozen. Maar ik hoop er plezier van te hebben tot we eventueel gaan verhuizen of anders tot dat we gaan verbouwen. Daarna maak ik er wel iemand anders blij mee. Mijn keuken is zo klein dat ik maar twee keer 60 centimeter aanrecht heb, zodat ik altijd ruimte te kort kom, dus zo'n extra stukje werkblad is zeer welkom. En ik heb nu ook een betere bergplaats voor het groenten en fruit dat beter niet in de koelkast bewaard wordt.

Normaal gesproken gaat de komende week, de week worden dat we uit de voorraad gaan eten, maar omdat we dat recentelijk nog gedaan hebben, heb ik daar voor deze week vanaf gezien. We eten wel veel uit voorraad, maar niet alles. Ik verwacht dus wel een leuk bedrag over te houden aan het einde van de week. Mijn financiële plan krijgt dus steeds meer vorm. Ik ben goed bezig.

1 reacties:

Trudy zei

Je zegt het zelf al... goed hoor!!

Een reactie plaatsen