Het financiële praatje #5


Deze week hield ik een harde zes euro over, geen opzienbarend resultaat, maar het is niet anders. Ik sluit nu dus ook de eerste maand af. Deze maand tussen de begin dag en nu vielen vijf vrijdagen, dat leverde geen problemen op omdat ik het huishoudelijke budget, zo heb opgedeeld dat ik elke maand in vijven deel, het budget is 110 per week en omdat er maar 13 weken zijn houd ik zo 220 euro over voor extra uitgaven. En dat waren er heel wat deze week. Nou ja, vergeleken bij de vorige weken. 20 euro ging naar een cadeautje, ik gaf Jongste een tientje. Ik trof eindelijk de glazenwasser zodat ik heb de drie keer die ik verschuldigd was kon betalen en dat was 24 euro. Ik kocht ladeverdelers voor 13 euro, maar omdat ik nog twee R o c k s vijfjes had hoefde ik maar 3 euro te betalen. Dat komt samen op 57 euro.

Bespaard sinds      20/01  204 euro
Extra uitgave sinds 20/01  112 euro

Dat houdt in dat ik de komende twee maanden moet uitkijken met de extra kosten, in dat potje zit nog 108 euro.

Ik doe mijn boodschappen vooral bij de L i d l en bij de A h , maar kom soms ook weleens bij de A l d i, misschien dat ik ook eens ga kijken bij de C 1 0 0 0 en de H o o g v l i e t. Welke winkels bevallen jullie het beste?

4 reacties:

Marièlle zei

Hoogvliet is in elk geval gemiddeld genomen goedkoper dan Albert Heijn en heeft in de grote winkels een redelijk assortiment. Aldi is gemiddeld genomen goedkoper dan de Lidl maar heeft wel een iets ander assortiment. Ik heb zelf de Hoogvliet en AH hier om de hoek maar ga meestal naar Hoogvliet, kom eigenlijk alleen bij AH voor dingen die zij wel en Hoogvliet niet hebben (en dat is in de praktijk eigenlijk alleen citroenmayo in pot). Lidl kom ik alleen af en toe als ik in leiden ben of tijdens de vakantie in Bretagne. Aldi zit hier wel in de stad dus daarom kom ik daar vaker dan bij Lidl

Floriene zei

Als ik zin in een wandelingetje heb ga ik naar de Aldi, die zit in een gezellig centrum op een kwartiertje wandelen van hier. Hoogvliet, zit op ongeveer dezelfde afstand, maar daar loop ik dan niet voor mijn plezier naar toe. Maar misschien moet ik het gewoon eens gaan proberen.

Rianne zei

Wij gaan altijd naar de AH. Ten eerste omdat ik niet naar meerdere supermarkten wil voor mijn boodschappen en omdat de euroshopper producten goed en goedkoop zijn. De melk is bijvoorbeeld goedkoper dan bij de Aldi (dat had ik van te voren echt niet verwacht!).

Floriene zei

Ik maak een lijstje van wat van onze boodschappen goedkoper is bij de l i d l of A H. Mijn boodschappenlijstjes maak ik in een kleine M o l e s k i n e (niet zo besparend maar het is een verslaving) en achterin schrijf ik dan op waar het goedkoper is. Deze twee winkels zitten vlak naast elkaar, dus in de tijd dat Lief de boodschappen in de auto zet, ga ik nog snel even naar A H.

Een reactie plaatsen