Het financiële praatje #3

Eten uit voorraad is heel goed gegaan. Van de geplande 15 euro, heb ik er maar 7 uitgegeven. Heel netjes vind ik zelf. Daardoor kon er 103 euro gespaard worden. De stand is nu dus 159 euro, 28,9% van wat ik per jaar wilde (be)sparen. Dat doel zal dus binnenkort wel bij worden gesteld.

Deze week zullen de boodschappen waarschijnlijk weer wel wat duurder zijn, want sommige dingen zijn nu helemaal op. Toch vind ik het wel een goed plan om het vaker te gaan doen, en ik dacht daarbij aan één keer per maand. Nog even getwijfeld welke week ik dan moest kiezen, de eerste week van mijn financiële maand, om een goede start te maken of de laatste. Ik heb toch maar voor de laatste gekozen, omdat daar het staartje van de maand inzit, die paar dagen extra na vier volle weken. Het lijkt me dat daar de meeste bespaar mogelijkheden liggen. En als het niet zo is dan stel ik het later weer bij. Het moet tenslotte allemaal haalbaar blijven. Dat betekent dus dat ik de week voor de 21ste uit voorraad zal gaan eten.

Verder heb ik geen bijzondere uitgaven of besparingen gedaan. Maar ik vind het een mooie score tot zover. Ik had nooit gedacht dat ik dat zou kunnen halen. Maar het is gelukt en zelfs zonder het idee dat ik er veel voor in moest leveren. En Lief doet dapper mee, ik heb zelfs geen sixpack gehaald toen halverwege de week het bier op was!


0 reacties:

Een reactie plaatsen