Het financiële praatje #2

Zoals al eerder gezegd met de grote boodschappen gaf ik al 105 euro van het totale week budget van 110 euro uit. Ik ging nog een keer naar de bakker en toen was de rest ook op.

Mijn maandbudget is nu 550 euro, ik deel dat elke maand door 5 zodat ik 110 euro per week heb, is er eens in het kwartaal een vijfde week, dan heb ik voor die week ook gewoon budget en ik heb dus per kwartaal 220 euro over voor onverwachte uitgaven, acties en leuke dingen doen. Deze week was het leuke dingen doen aan de beurt, want er was heksencafe in Rotterdam en ik zou daar met Oudste naar toe gaan. Het was op woensdag, de dag die ik toch al uittrek voor mijn meiden. 's Middags was ik met Middelste al naar de kringloop aldaar geweest. Ik ben van plan om een leuke oude kaptafel of iets dergelijks op de kop te tikken, en ik ga gewoon eerst proberen of ik iets in een kringloop kan vinden. Geen geluk deze keer wat dat betreft maar ik kocht wel een handig bakje om papier in te sorteren. Ik hou van handige bakjes. Middelste wilde echt dat ik iets van haar geweldig lekkere macaroni proefde, ik zou met Oudste in de stad eten, dus het moest wel echt een heel klein schaaltje zijn. En dat was het ook wel, maar mijn eetlust is momenteel wat onbetrouwbaar.

Dus niet echt meer veel honger in het eetcafé, ik besloot dan maar twee voorgerechten te nemen een auberginetaartje en broodjes met smeersels, een goede keuze, want toen ik vol zat kon ik de andere nog van de broodjes laten genieten. De pesto was werkelijk verrukkelijk. En het auberginetaartje was ook heel goed en het zag er ook nog eens prachtig uit. Uiteindelijk had ik de hele dag niet meer dan 20 euro uitgegeven en dat is heel netjes vind ik zelf.

Dan heb ik deze week ook nog de A N W B opgezegd, onze dealer levert dezelfde service dus waarom dubbel betalen. Lief heeft vorig jaar heel vaak gezegd dat hij het zou doen, waardoor ik geen actie ondernam en natuurlijk is dit jaar gewoon de contributie afgeschreven. Jammer maar helaas. Ondanks het opzeggen van het lidmaatschap kreeg ik toch een korting van 25% omdat we bij onze dealer ook gebruik kunnen maken van dezelfde service.

En toen was Z i g g o aan de beurt, ik was al een tijdje niet tevreden over de producten die ik van hen had, zenders die wij graag zagen waren in het pakket vervangen door zenders als baby tv en populaire muziekzenders, waar op toch alleen maar populaire muziek wordt gedraaid die ik niet leuk vind en nooit iets alternatiefs wat ik wel leuk vind. Ik was er helemaal niet van op de hoogte dat er inmiddels een derde zenderpakket bij was gekomen, waar ze al die leuke zenders waar wij altijd naar keken in verzameld hadden. Natuurlijk weer 5 euro duurder, maar ja het aanbod op F i l m 1 vinden we de laatste tijd ook niet meer geweldig dus misschien moesten we daar maar vanaf. Het internet vind ik er ook bepaald niet goedkoop. En eigenlijk wilde ik ook wel een huistelefoon. En daarnaast viel mijn ontvanger steeds uit.
Ik belde dus de bestellijn (gratis) maar voor ik dit allemaal uit kon leggen zat ik al in een hevig conflict met die jongen. Hij wist helemaal niets van wat zich de afgelopen maanden bij Z i g g o had afgespeeld en begon te beweren dat ik zelf mijn zo geliefde zenders had opgezegd. Het werd een echt welis nietus spelletje, leuk misschien om met vrienden zo te sparren, maar als ik iets kom kopen toch niet de beste houding. En het werd van kwaad tot erger. Uiteindelijk hing ik op met de woorden, 'Ik ga dit gesprek beëindigen en ik bel nog weleens terug als er iemand achter de telefoon zit die wel verstand van zaken heeft. Wat nu ik was gewoon pissed off, ik besloot dan maar de opzeglijn te bellen. Maar natuurlijk keuze menuutje, keuze menuutje, muziekje, muziekje, verhaal beknopt vertellen, doorverbonden, muziekje..... beet! Ik kreeg een meisje dat perfect snapte wat ik bedoelde, natuurlijk de verontschuldigingen aanbood voor haar collega. En meer, mijn verouderde modem wordt vervangen en ik krijg gratis een nieuwe ontvanger. Dus nu hebben we het uitgebreide zender pakket, F i l m 1 is opgezegd, ik heb een all in one pakket met huistelefoon en ik ben iets minder kwijt dan voorheen. Alleen twijfel ik nog of ik het H B O zenderpakket er misschien nog bij wil, ik hoor zulke goede dingen over hun aanbod. Jongste zegt elke keer als ik haar zie, mam daar komen series op die jullie echt, echt, echt heel leuk vinden. Ik heb het nog niet bestelt, maar ik ga eerst drie dagen proef kijken op 6,7 en 8 februari.

Niets gespaard deze week, wel wat bespaard op de lange termijn, en maar een klein bedrag uit het extra potje genomen. Ik ben niet geheel ontevreden. Volgende week gaan we weer spijkers met koppen slaan want dan eten we een week lang uit de voorraad. De toegestane 15 euro zitten in mijn knip. En in geheime (?) vakje stopte ik voor alle zekerheid nog eens 20 euro, zodat mocht zich iets voordoen ik toch nog contant kan betalen.

2 reacties:

Puck zei

Dat gaat lekker toch. Leuk zo'n avondje uit met de oudste. En kringloop daar loop ik met middelste ook steeds te snuffelen. Maar nog niet gevonden wat ik zoek en dat geeft niet, komt vanzelf wel.

Oo, irritant hè, die telefoonmensen die er tegenin gaan en eigenlijk niet weten waar ze het over hebben. Gelukkig heb je nog een keer gebeld.

Hahaha, ik heb ook een "geheim" vakje met € 15,00 in mijn porto... je weet maar nooit en het is zo lullig om net een euro te kort te komen of zo.

Floriene zei

Het klinkt niet erg avontuurlijk dat vakje, maar dan bedenk ik maar dat ik al genoeg avontuur gehad heb waarbij ik onverwachte dingen moest oplossen.

Een reactie plaatsen