Echt nooit gedacht.

Ik heb iets gedaan waarvan ik lang zal ze leven niet meer gedacht had het nog eens te zullen doen. Ik heb een formulier verstuurd waarbij we ons als belangstellende hebben ingeschreven bij een nieuwbouwproject, niet heel ver hier vandaan. Het is nog allemaal toekomst muziek, de eerste woningen zullen pas in 2014 worden opgeleverd en het is helemaal niet gezegd dat dat de huizen zullen zijn waar wij interesse in hebben. Maar eigenlijk komt dat ook wel goed uit.

Vorig jaar waren we nog aan het zoeken naar een huisje buiten. Het bedrijf waar Lief voor werkte lag in de Bommelerwaard en dat is een prima plek om te wonen. Er zat wel een fusie aan te komen, maar zo werd er keer op keer verzekerd niets om je zorgen over te maken, zo'n goede kracht zouden ze echt niet laten gaan. Maar puntje bij paaltje gingen natuurlijk alle contractanten eruit, hoe goed ze ook waren voor het bedrijf. Jammer voor ons, want wij zagen al echt onze toekomst daar liggen.

Gelukkig ligt Lief goed in de arbeidsmarkt, hij had de banen voor het uitkiezen. Nu werkt hij dus in een klein dorp niet zo heel ver van de grote stad waar wij wonen. Rijdt hij over boerenlandweggetjes naar zijn werk. Het is niet dat prachtige rivierenlandschap van de Bommelerwaard, maar ja , je staat er ook niet in de file. We hebben onze droom niet helemaal overboord gegooid, hij is nog steeds latent aanwezig. Een huisje, een stukje grond en zoveel mogelijk onafhankelijk zijn. Nooit meer nieuwbouw hadden we al besloten toen we deze bovenwoning kochten, die ook nog heel veel authentieke elementen heeft.

Maar nu heb ik ons toch maar ingeschreven voor zo'n nieuwbouwproject. Dan moet er wel iets bijzonders zijn, en ik denk inderdaad dat het zo is. De bedoeling is om in deze wijk om duurzaamheid op alle fronten toe te passen. En daarnaast is het de bedoeling dat het CO2 neutrale wijk wordt. Belangstellende kunnen zelf meedenken over de ontwikkelingen. En er is ook een mogelijkheid om zelf te bouwen, niet alleen vrijstaand, maar ook voor geschakelde woningen of samenbouwen zijn mogelijkheden. Volgens mij is het dan wel mogelijk om veel van onze wensen in zo'n project te verwezenlijken. Ik ga het in ieder geval onderzoeken.

2 reacties:

Puck zei

OOo, dat is spannend en super, want het sluit helemaal aan wat jullie willen. Ik ben héél benieuwd...

CasaDiMama zei

Wat leuk en verfrissend om zo een hele nieuwe zijweg in te slaan.
Het lijkt me wel wat om in zo'n wijk te mogen wonen hoor.
Warme groet uit de casa!

Een reactie plaatsen