De Sneeuwmaan

Het is weer donkere maan, tijd om mijn lijstje weer eens door te nemen.


* Doorgaan met het receptenboek
Er is inmiddels een dummie aangeschaft om de uitgeprobeerde recepten in op te schrijven en er wordt naar hartenlust met recepten geëxperimenteerd, want blijkbaar moet ik altijd iets veranderen aan recepten. Als ik het van te voren niet doe, blijkt achteraf vaak dat ik het beter wel had kunnen doen. 


* Doorgaan met een plank per dag
Een plank per dag bevalt me heel goed, al houdt ik me niet strikt aan de 'regels' het is toch een behoorlijke motivator om hier aan mee te doen. Soms doe ik wel klussen die meerdere dagen in beslag nemen, zoals nu met de boeken. Er is dan helaas weinig over te bloggen.


* Doorgaan met overbodige spullen wegdoen
Ik heb al weer een paar keer een vracht spullen naar de weggeefwinkel gebracht. Er zijn ook veel spullen weggegooid en aan anderen gegeven. Soms wil ik dingen wegdoen, maar dan kan ik niets vinden en dat frustreert me dan best wel. Het grootste deel van de boeken gaan we ook wegdoen, ik weet nog niet precies hoe ik dat zal aanpakken. Voorlopig maak ik lijsten op een blog, vooral om te kijken wat er allemaal aan boeken is. Maar men kan ook een bod doen op de boeken. Ik hoef echt de hoofdprijs daar niet voor te hebben. Al kijk ik weleens op internet wat er zo voor de boeken gevraagd wordt. Zo kwam ik ook een exemplaar tegen waar 250 euro voor werd gevraagd, die was wel in goede staat en de mijne niet, de kaft ligt los en is op de rug doormidden gescheurd. Nou zulke prijzen ga ik er echt niet voor vragen, het moet wel leuk blijven. Ik ben wel bereid om onder de internet prijzen te gaan zitten.


* Doorgaan met contant betalen
Het contant betalen bevalt heel goed, al zijn er nu al twee winkels hier waar alleen maar gepind kan worden. De v e g a t a r i s c h e  s l a g e r en de M a r q t, ik weet nog niet of dat een reden is om er niet te gaan kopen, dat moet ik nog even uitvinden. 


* Besparingsplan verder uitwerken
Het besparingsplan werkt zichzelf uit, steeds vind ik weer iets waardoor het allemaal beter georganiseerd en overzichtelijker wordt. Ik heb al aardig wat bespaard en ik heb het bedrag wat ik op jaarbasis wilde besparen zelfs verdubbelt en daarmee had ik meteen een doel voor mijn spaarpotje, namelijk in januari het restant van de lening afbetalen.


* Meedoen met WOT
Ik heb tot nu toe elke week meegedaan met 'write on thursday', ik vond het steeds leuk, maar ik merk dat ik toch een beetje mijn belangstelling ervoor begin te verliezen. Ik blijf meedoen zolang als ik het leuk vind.


* Wat meer creatief zijn (misschien een moodboard maken?)
Dit is heel goed gelukt, samen met Miss Artemis, bedacht ik spiriview. Het is een creatief werkje gebaseerd op een spiritueel onderwerp, een view in je spirituele leven zeg maar. Meteen deed een vriendin ook mee. Op het blog kreeg ik er totaal geen reacties op, maar op facebook, is iedereen dol enthousiast en we hebben er zelfs een facebook-groep voor opgericht. Ik ben dus benieuwd hoeveel inzendingen we volgende keer krijgen. Voor het moodboard heb ik al veel materiaal verzameld, maar voor mijn gevoel ben ik daar nog niet mee klaar.


* Vaker naar de tuin gaan
Ik ben wel 'vaker' geweest, maar nog niet vaak. Maar het weer was er ook niet naar. Wel heb ik er heel veel zin in om te gaan, maar aan de andere kant ik wil ook graag thuis alle rommel de deur uit.


* Meer bewegen
Zit verbetering, maar kan nog veel beter.


De vragen voor deze maan zijn; 
* Welke plannen, doelen en wensen heb je? Onderzoek dit en schrijf ze op.
* Wat is realistisch en levensvatbaar?
* Waarvoor moet je nu al in actie komen? Waarvoor kun je nu al iets doen?


Ik geef mezelf tot volle maan de tijd om hier op te gaan broeden.

2 reacties:

Rianne zei

Ik vraag me af waarom je alleen nog contant wilt betalen?

Floriene zei

De reden dat ik alleen nog contant wil betalen is omdat ik probeer te besparen op ons huishoudbudget. Als ik zie wat er nog over is van ons budget, omdat dat bedrag nog in mijn portomonnee zit, wordt ik veel creatiever in het bedenken van oplossingen, om nog iets over te houden. Het rendement is dan veel hoger. En daar doe ik het natuurlijk voor. Eigenlijk is het best leuk om toch een leuk leven te leiden maar dat minder te laten kosten.

Een reactie plaatsen