De meterstanden #2

Jubelstemming

Na één week meer op energie verbruik letten, hebben we al verbluffende resultaten bereikt. Zo ontdekte ik van de week dat op drie plaatsen een radiator was blijven aanstaan, waar dat niet nodig was, die gingen dus allemaal uit. Daarnaast was het natuurlijk ook deze week een stuk minder koud en dat zal ook wel schelen. Ik heb de thermostaat, 2 graden lager gezet, zowel overdag als 's nachts. En tadaa..... dit zijn de meter standen;

Gas              102 verbruik 27
Elektra           43 verbruik 20

Dat is dus iets meer dan een derde van het gasverbruik van vorige week. En ook het toch al lage verbruik van elektra is nog vermindert.

5 reacties:

Ela zei

Wat goed, zeg. En het hele energiesparen is ook een stuk leuker als je bewijs hebt.

Puck zei

3 radiatoren schelen best wel, toch? Als je het zo bij houdt weet je ook exact wat je goed doet en wat niet... Ik ga misschien ook eens een standje opmeten in de meterkast... maar dan moet ik daar eerst Een kastje doen... ik kan er nu nog niet bij vrees ik.... Maar ik hou hem in mijn gedachten!!

Floriene zei

Bij mij zit er ook een 'mooie' kast om de meters heen. Ik heb er alleen nooit iets ingezet, dus dat kastje hoef ik niet te doen. Ik vond er wel de plakbandautomaat in terug, die moet daar al vanaf Halloween gestaan hebben.

Rianne zei

Wow! Dat is inderdaad een goed resultaat! Ik woon in een appartement en we zijn ook door de buren ingesloten. We krijgen daar dus stiekem nog best veel warmte van. In de winter van 2010 woonde onder ons nog een meneer die heel veel stookte waardoor wij de kachel amper aan hebben gehad. Nu er tijdelijk niemand woont merken we gelijk door de kachel hoger te zetten. Ondanks dat alles is de temperatuur binnen vaak 15 of 16 graden. Als we het koud hebben gaat ie naar 17/18 of 19. Nooit hoger. Dat is fijn voor de rekening =D

Floriene zei

Ik ben benieuwd hoe de standen morgen zullen zijn.

Een reactie plaatsen