Boeken, boeken en nog eens boeken

Wat deden we in het weekend, tussen het schaatsen kijken en op verjaardagsvisite gaan door........... we storten ons op de boeken. En er gaat heel veel weg! Wil je weten wat en of er nog iets voor jou bij zit neem dan af en toe een kijkje op de Boekenlijst. Je kan de boekenlijst ook vinden bij de pagina's in de rechter zijbalk van dit blog.


Deze zijn allemaal van de meiden, die gaan terug naar de eigenaren of naar Kleine Meid. Gisteren heb ik er weer een paar voor hen meegenomen. Het gekke is dat ze elkaars kinderboeken willen hebben. Ik vind het prima. Kleine Meid meteen voorgelezen uit het Nijntje boekje van haar mama.


Dit ga ik in ieder geval houden, het meeste dan. Zie je dat boekje van drie dikke vriendjes, dat heeft mijn juffrouw van de tweede klas geschreven, dat mag dan natuurlijk niet weg. En mijn John Irving boeken ook niet. Een paar van de andere boeken zullen nog wel verdwijnen.


Met bruut geweld is uit dit kinderboek van mijn broer iets uitgerukt!


De verklaring daarvoor vind ik dan weer terug in een boek van mij!
Een oog om een oog, een boek om een boek.



Halverwege willen we dit allemaal al niet meer houden, twee rijen dik ligt het en er zou nog meer bij komen.


Boeken...


....nog meer boeken.



Eén kant leeg...



... een andere kant nog te gaan.

We blijken er makkelijker afstand van te doen dan we dachten, maar er zitten dan ook boeken bij waar we geen enkele band mee hebben. Die Lief ooit van buren kreeg en die hij bewaarde, want boeken doe je toch niet weg. Daar zaten heel veel Witte raven pockets bij, ik heb ze nooit gelezen en ik voel ook niet de minste behoefte omdat te gaan doen. Maar ik weet dat er mensen zijn die ze verzamelen, dus zet ik ze netjes in een lijst voor de liefhebber. Ook zitten er nog boeken in folie bij uit de tijd dat ik lid was van de boekenclub en ik vergat te bestellen. Dan kreeg ik boeken waar ik geen droog brood in zag en die dus ook nooit uitpakte. Ook die komen in een lijst. Leuk als je een niet te duur cadeautje zoekt. Maar er zitten ook hele oude boeken bij. Ben je erin gedesinteresseerd, neem dan af een toe een kijkje in de boekenlijst.




7 reacties:

Ela zei

Diepe buiging. Wow. Ik hoop maar dat de boeken die straks hier van zolder komen ook bij mij geen gevoel van binding (meer) oproepen. Maar dat zie ik somber in.

Wat een enorme opluchting wordt dat bij jullie, als al die boeken daadwerkelijk weg zijn.

MamaWerkt zei

Tjemig, wat een boel boeken. Wat zal dat schelen als je die kwijt bent.

Puck zei

WOW, wat een hoeveelheid boeken... Wel schattig dat briefje, hahaha.

Cailin zei

En dan vonden mensen dat ik veel boeken had? Ik had er dus amper hahaha. En sinds ik grote kuis in de boeken gedaan heb... Heb ik er maar een stuk of 40 à 50 meer over.

Goed opgeruimd Floortje!

Trudy zei

Wow zeg, wat een boeken! Heerlijk om dat eens goed uit te zoeken lijkt me zo...

Jenny Green Teeth zei

Lekker hè, al die stofnesten eruit! Elke keer als ik naar mijn opgeruimde mooie boekenkast kijk word ik blij!

Floriene zei

We waren eerst van plan een hele boekenwand te kopen, nader beschouwd wordt het maar één kastje.

Een reactie plaatsen