Vakliteratuur

Ik zie het al zei Lief toen ik toch met een tasje met boeken thuis kwam (waarvoor ga je anders naar het boekenfestijn) je kon de verleiding weer niet weerstaan. Het is anders allemaal vakliteratuur kaatste ik terug. En het is ook nog in vergelijk met mijn vorige bezoeken een heel bescheiden stapeltje.
Wat kocht ik;

  • Stoomoven, een boekje met recepten voor de stoomoven 7.95
  • Het budget kookboek 3.50
  • Sauzen 3.95
  • Vegetarisch voor één 3.95
  • En ook nog boekjes voor Kleine Meid en Jongste
Het geld zat allemaal nog in mijn portomonnee. Morgen begint de financiële maand voor ons, de eerste maand waarin ik wil gaan bezuinigen. Het doel dat ik mezelf heb gesteld is om eenmaal het budget dat ik per maand aan boodschappen besteed op jaarbasis uit te sparen. We gegeven momenteel 550 per maand uit en daar worden ook cadeautjes en de kosten bij  kleine uitstapjes van betaalt. Het lijkt misschien niet zoveel, maar ik vind het een mooi doel om mee te beginnen. Onder aan mijn pagina heb ik twee tickers geplaatst, de ene tikt het geld dat ik gespaard heb en de andere de kilo's die ik verloren ben.

Het boek 'Stoomoven' kocht ik omdat ik nog geen boek had dat specifiek voor de stoomoven is. Hopelijk kan ik met  deze recepten nog beter gebruik maken van mijn stoomoven. Uit het boek voor budgetkoken wil ik inspiratie halen om op een goedkope manier te koken. Van sauzen heb ik niet zoveel kaas gegeten in nam mijn toevlucht altijd tot pakjes. Maar doordat ik nu op mijn natrium inname moet letten zijn die pakjes uit de boze, vandaar het boek over sauzen. Het vegetarisch voor één kookboek lijkt me heel handig als ik tussen de middag ook wat warms wil eten, want ik vind het onnodig om daarbij vlees, vis of gevogelte gebruiken. Ik mocht ook nog een gratis boek uitzoeken en dat is 'Het gezin als onderneming' geworden. Een leuk stapeltje met vakliteratuur al zeg ik het zelf.

0 reacties:

Een reactie plaatsen