To do or not to do

Even kijken wat er allemaal nog op mijn lijstje staat. Ik hou van lijstjes omdat ze vaak stimulerend zijn, maar nu zie ik er toch een beetje tegenop om zo'n lijstje te maken. Het is net alsof ik alles wat ik ken en wat bekend is los ga laten. Een beetje een onveilig gevoel. Maar ik ben dapper en zet toch door. Ik gooi mijn leven op zijn kop.

* Een receptenboek maken, met recepten die uitgeprobeerd zijn en goed bevallen zijn. Simpele gerechten met eenvoudige en niet teveel verschillende ingrediënten
* Een moodboard maken, waarop ik mijn plannen voor de komende tijd vorm geef.
* Alle overbodige spullen in huis wegdoen.
* Een plan om te besparen maken.
* Een boodschappenlijst maken van alle voorkomende boodschappen die we in huis willen hebben.
* Alles contant betalen.


Ik hou het even bij deze zes punten, het is niet dat ik er niet meer zou kunnen bedenken. In mijn enthousiasme lukt dat heus wel. Maar ik wil het ook werkbaar houden. Het zijn geen wetten van Meden en Perzen dus ze zullen ook wel bijgesteld en soms aangescherpt worden al naar gelang de haalbaarheid.


Lijstje gemaakt op donkere maan, van de maan van de langste nacht, met alleen de voor dit blog relevante punten.

2 reacties:

Marièlle zei

Slim, om niet gelijk helemaal los te gaan met tig to do dingen maar gewoon een paar dingen op te pakken. En als die gewoonte zijn geworden kun je toch altijd nog weer iets aan je lijstje toevoegen. Beter klein beginnen en dat tot een succes maken dan te hard van stapel lopen en dan niet slagen vind ik.

Floriene zei

Ik ken mezelf, en het zou dom zijn om die kennis niet te gebruiken. Ik ben blij met je instemming.

Een reactie plaatsen