Luie zondag

We zijn lui deze dag! Gaan zelfs het geplande wandelingetje niet doen. Het was een vermoeiende week voor Lief en ik was de laatste dagen ook steeds in touw. We hebben zin in rustig en lui. Lief heeft vanmorgen bij de bakker lekkere broodjes gehaald en ik heb er verwenkoffie bij gemaakt. We genieten ervan. En dat ook nog eens op een heel andere manier als toen we nog volop lekkers haalde. Gebak en diverse broodjes, schering en inslag. En nu halen we gewoon voor ieder één lekker broodje, en toch smaakt het nu veel lekkerder. Zolang we het leuk vinden maken we hier ons zondagse ritueel van.

En omdat we toch lui zijn, wordt er vandaag geen plank opgeruimd, geen kastje, geen laatje en geen mandje. Gewoon helemaal niets. Nou ja een goed boek misschien.

Straks lekker vroeg eten, zodat de avond heel lang is. Ik ga andijviestamppot maken, die ik gisteren van plan was. Toen kwam ik later dan gepland thuis en had zelf helemaal geen trek meer, vanwege de lekkere hapje die me voorgeschoteld waren. Een kleine teleurstelling voor Lief, want die is gek op mijn andijviestamp. Maar hij had dan toch wel zin in frietjes, dus die nam ik op de terugweg voor hem mee. En wat mijn andijviestamp zo lekker maakt, gebakken uitjes, gebakken spekjes, gekookt ei, een appel en blokjes kaas.
En wat doe jij in de andijviestamp?

2 reacties:

Jolanda zei

Op zondag naar de bakker...mmm... wat luxe!
Andijviestamppot komt bij ons uit de oven, mon chou, kaas en rookworst erdoor, en dan met zo'n lekker korstje van paneermeel. Maar die van jou klinkt ook lekker!

Floriene zei

Zeker weten, maar die van jou lijkt me ook het proberen waard.

Heel veel winkels zijn hier op zondag open, ik maak er niet of nauwelijks gebruik van, maar voor de bakker wil ik dan wel een uitzondering maken.

Een reactie plaatsen