Ik moet mijn relatie dringend veranderen

Nee geloof me tussen mij en Lief is alles koek en ei, geen problemen. In tegendeel zelfs. Maar al lezend op de bespaarblogs van diverse bloggers, kwam ik er achter, ik heb een slechte relatie met geld. Ik geef er niet genoeg om en ik besteed er te weinig aandacht aan. Want ik ben er inmiddels wel achter dat als je wilt sparen of besparen dat je dan toch wel van geld moet houden en er ook veel tijd in moet steken. Vooral dat laatste staat me erg tegen. Ik vraag me dus ook serieus af of ik het wel kan worden, een goede bespaarder. Er zal wel heel wat water door de Maas gestroomd zijn voor ik maar iets ben wat er enigszins op lijkt. Want al dat gedoe om geld vind ik helemaal niet zo aantrekkelijk. Het is niet dat ik niet kan besparen hoor! Ik kan echt wel goed met geld om gaan, maar meestal toch om dan iets anders leuks met dat uitgespaarde geld te gaan doen. Daar wil ik soms zelfs de spaarrekening wel voor aanspreken.

Als we een uitstapje maken of op vakantie gaan, dan kijken we helemaal niet meer naar geld en kopen alles wat we hebben willen. Eten we en drinken we wat we willen. Ik eet dan rustig twee keer per dag in een restaurant, want ik sta op minstens drie maaltijden per dag. En ik stop geen broodjes van het ontbijt in mijn tas, zoals ik mensen weleens zie doen. Als we in een café zijn, zijn we ook niet te beroerd om een rondje te geven. En als we een etentje geven, blijft er genoeg over om er nog een paar dagen van te eten. Er is altijd veel of teveel. Ik wil niet alles veranderen, ik wil gul zijn en blijven. Delen met anderen wat we hebben.

Maar, ik wil ook gaan sparen en besparen. Al zal ik daarin nooit zo goed worden als de meeste andere 'echte' bespaarders. Je merkt wel dat ik er voor mijn eigen gevoel nog lang geen ben. Misschien komt er een ommezwaai, misschien ook niet. Wat er ook gebeurt, ik vertel het je hier.

Ik heb als eerste het woord bespaarder maar aan mijn internetwoordenboek toegevoegd, want dat woord kende het nog niet.

0 reacties:

Een reactie plaatsen