Fijn weekend

Toen we afspraken voor dit weekend had mijn vriendin gevraagd, moet ik de rest ook uitnodigen? En ik had gezegd dat weer eens een weekend met zijn vieren ook leuk was. Een uitkomst waar we alle vier tevreden mee waren. Met zijn achten tegelijk afspreken gaf steeds meer moeilijkheden en spanningen, omdat er steeds eentje bij was die de sfeer bepaalde en dat kwam de sfeer niet bepaald ten goede. Het is absoluut niet zo dat wij het stel waar hij deel van uit maakt willen buiten sluiten. Maar het is ook absoluut zo dat de andere drie stellen er genoeg van hebben en er niet meer aan mee willen doen. Het was een goede beslissing. We hadden een heerlijk weekend.
We zijn het hele weekend door onze vrienden in de watten gelegd. En we hebben een hele fijne wandeling door de Vlaamse Ardennen gemaakt, we liepen door een heel mooi stuk bos, langs grafheuvels en andere mooie plekken, raakte verloren en werden van het punt dat we het niet meer wisten en nog een kilometer van de auto waren, door een mooie grijze poes naar onze auto begeleid. Bij de parkeer plaats gekomen, keerde hij weer om, ons lieve vriendje en gingen wij het theehuis binnen om lekkere pannenkoeken te eten. Het was heerlijk om buiten te zijn in zo’n mooie omgeving. De hoogte verschillen zorgde ervoor dat we soms behoorlijk moeste klimmen, maar dat was juist heel leuk. Ik hou van kale bomen, ik vind ze zoveel kracht uitstralen. Maar ik zou het ook weleens willen zien als de bomen hun bladerdak hebben om de mooie kleuren te zien. Als de bramen rijp zijn komen we zeker terug in dit bos, want er zaten zoveel ongeplukte vruchten aan de struiken, dat wij er volgend jaar eigenlijk wel wat vanaf kunnen halen en er nog genoeg overblijft voor de dieren.
Gevolg van het fijne weekend met de lekkere maaltijden, drankjes en hapjes is dat er wel weer bijna een hele kilo aan mij is blijven kleven. Maar daar ga ik niet over zeuren, ik ga deze week eens extra mijn best doen en wat meer bewegen. Het zonnetje schijnt heel lekker, misschien is het wel tijd om eens een kijkje op de tuin te nemen. Maar eerst maar eens de sukadelappen stoven, als het zonnetje dan nog zo lekker schijnt, misschien ga ik dan wel even. 

0 reacties:

Een reactie plaatsen