Even checken

Gisteren na mijn eerste blogje over besparen toch maar eens in mijn portomonnee gekeken en de rekeningen gecheckt. En ondanks mijn nette uitgave patroon de afgelopen feestmaand, schrok ik behoorlijk toen ik zag hoeveel ik rood stond. Pfff, ik wiste het zweet van mijn voorhoofd en nam de uitgave onder de loep en onmiddellijk tackelde ik de boosdoener, vorig jaar bij de aanschaf van de nieuwe auto hadden we de verzekeringspremie voor het hele jaar in 1 x betaald en die was nu automatisch afgeschreven. Ik had daar helemaal niet  meer bij stil gestaan. Ik heb maar snel 800 van de spaarrekening op de gewone rekening gestort om weer uit het rood te komen. Ik heb nu dus meteen een bespaardoel, de spaarrekening weer aanvullen. Want dat kon ik gisteren echt niet bedenken. Ik heb niet zoveel met geld, maar ik wil wel een appeltje voor de dorst mocht er iets voordoen en we snel even geld nodig hebben. Ik hou dus niet van geld op zich, maar wel van de leuke dingen die je ermee kunt doen, maar ook ik denk genoeg is genoeg. Ik heb dus wel genoeg van heel veel spullen, er hoeft niet zoveel meer bij. De huishoudrekening zag er heel netjes uit, daar heb ik alle extra inkopen van vandaag van betaalt.

0 reacties:

Een reactie plaatsen