Eten uit de voorraad

Ik ontdek net dat er een challenge in blogland wordt gehouden om zo weinig mogelijk uit te geven in de januarimaand. Het is niet zo gek dat ik dat niet wist, want ik blog pas weer sinds 10 januari. Maar ik vind het wel leuk om te lezen hoe het de bloggers is vergaan. Ik heb mezelf tot doel gesteld om dit jaar een maandbudget over te houden Ik ben begonnen op 20 januari en zit nu dus in de tweede week. De eerste week ging heel goed, ik gaf ongeveer de helft uit van wat ik normaal te besteden heb. Maar deze week ging dat een stuk minder en gaf ik bij de grote boodschappen al 105 euro uit van de 110 euro, die ik in mijn knip gestopt had. Daarom wil ik volgende week dus een challenge met mezelf aangaan en een week lang uit de vriezer en de voorraadkast eten, dat houdt in dat ik mijn boodschappenkarretje pas op 10 februari mag volgooien. Voor noodgevallen mag ik 15 euro uitgeven, maar ik ga zelfs proberen om die 15 euro in mijn knip te houden. Zodat ik al behoorlijk wat geld opzij kan zetten om mijn maandbudget bij elkaar te sparen.

Ik besef wel dat ik een best wel royaal budget heb en dat als het werkelijk zou moeten het met minder ook zou kunnen. Maar we zijn wel gehecht aan bepaalde dingen en omdat het niet echt nodig is, is er ook geen noodzaak om die op te geven. Dus dat gaan we ook niet doen. Voorlopig niet althans. Maar ergens in mijn achterhoofd ontvouwen zich al plannetjes en doelen, wel is waar nog heel vaag waardoor er misschien nog wel verandering in komt en ik hier straks met een strak bezuinigingsplan zit. We zien het wel.

0 reacties:

Een reactie plaatsen