Een opgeruimd bureau

Gisteren besloot ik het bureau maar eens onder handen te nemen, eigenlijk is het geen bureau maar een hele grote eettafel. Op twee meter veertig moet je toch wel een beetje ruimte hebben? Ruimte die ik steeds volbouwde met allerlei stapeltjes van dingen waar ik mee bezig was, mee bezig was geweest of van plan was mee bezig te zijn. Het werd steeds voller en rommeliger. Tijd dat er dus iets aan zou gebeuren. Ik bedacht dat het onvermijdelijke stapeltje post maar in een mooi bakje moest, maar ik zou daar geen nieuw bakje voor aanschaffen, ik zou gewoon kijken wat ik had dat daar dienst voor kon doen. Ik vond een mooi gevlochten mandje wat zeker niet voor dat doel bedacht was, maar dat perfect kleurde bij de tafel. Ik vond nog een een mandje met vakjes waarin ik mijn agenda en notitieboeken en nog wat pennen kwijt kon. En dan nog mooi kratje, dat volstaat met allerlei creatieve materialen, zodat ik steeds scharen, pennen, potloden, stiften en stempels onder handbereik heb. Alles wat ik nodig hebt zwerft nu niet meer over het bureau, maar staat er toch op.

Terwijl ik zo bezig was heb ik meteen de administratie maar even onder handen genomen en ook de nodige correspondentie de deur uit gedaan. Een nieuwe airmilespas voor het tanken aangevraagd, waarmee je dubbele airmiles kunt ontvangen bij het tanken. Ik ben er achter gekomen dat ik dingen dubbel heb betaalt, en dat de verzekering dubbel heeft afgeschreven. Dus ook daar meteen achteraan.

Het geeft een fijn gevoel zo'n opgeruimd bureau en een dito administratie.

0 reacties:

Een reactie plaatsen