Dat geef ik niet op!

Heb jij dat ook, dat ene ding wat je echt niet op wilt geven? Ook al zou je het makkelijk kunnen. Bij mij is het koffie en nee dan heb ik het niet over potten vol met sloten koffie. Maar gewoon één of twee lekkere kopjes koffie per dag. Verwenkoffie! Ik was bijna geheel afgekickt van koffie, dronk het nog nauwelijks op een enkel kopje buiten de deur na. Lekkere koffie meestal, lekkerder dan de filter koffie thuis, die me steeds slechter was gaan smaken. We hadden het al eens over zo'n D u l c e  G u s t o apparaat gehad, maar dat ook weer afgewezen wegens te duur. Niet alleen het apparaat maar ook de cupjes. Maar zo had ik gezegd, als je niet zo heel veel koffie drinkt dan moet het toch wel hele lekkere koffie zijn. Dus misschien toch maar zo'n apparaat kopen van het decembervoordeel. De dag na onze beslissing belde mijn broer met de rare vraag op welke manier ik mijn koffie zette. 'Gewoon met een filterapparaat', vertelde ik hem. Of ik geen zin had in een D u l c e  G u s t o vroeg hij mij, want iemand had er zo juist één nog helemaal spic, splinternieuw bij hem op de kringloop ingeleverd, en als ik wilde mocht ik die hebben. Ik was helemaal blij, de aanschaf voor het apparaat verviel, alleen de dure cupjes blijven over, maar met die paar kopjes koffie die hier nog gedronken worden is er wel over heen te komen. Want het is een hoop waard om elke dag even geen geniet momentje in te lassen. Daar knap ik elke dag weer van op.

2 reacties:

Jolanda zei

Herkenbaar hoor! Ik heb in de zomer geprobeerd om met koffie drinken te stoppen, maar ik miste dat moment elke ochtend. Ik drink maar twee koppen koffie (filterkoffie vind ik zelf het lekkerst), maar het is echt zo'n moment waar ik even voor ga zitten. Die cupjes vind ik zelf wel duur en vervuilend maar als ik de koffie echt lekkerder zou vinden, zou ik daar ook niet om malen (ha, malen, wel toepasselijk he!).
Proost!

Floriene zei

Het is wel een punt dat het vervuilend en duur is. En ik ken wel mensen die over zulke dingen vallen, maar dan wel is een SUV of ander brandstofslurpend ding rijden. En dat doen wij dan weer niet.

Een reactie plaatsen