Cash of pinnen

Tot nu toe pinde ik eigenlijk alles, ook de kleine bedragen. De grote en kleinere bedrijven proberen ons daartoe ook over te halen en uit te nodigen. Ik ken zelfs een winkel waar je alleen maar pinbetalingen kunt doen en waar de verkoper mij niet begrijpend aan keek toen ik cash wilde betalen.

Wat zou het op mijn uitgave patroon voor effect hebben als ik eens alles cash zou gaan betalen? Als ik een bedrag in mijn portomonnee zou doen waar boven ik niet wil uitkomen? Wat voor effect zou dat hebben? Zou ik dan onverwachte etentjes met vriendinnen afzeggen, omdat ik niet boven mijn budget wil gaan? Zou ik er alleen in toestemmen als ik de vorige week iets over hebt gehouden? Of zou ik dat zelfs zonde vinden? Zou ik nog zoveel boeken kopen als ik nu doe of wordt ik dan weer liever lid van de bibliotheek? Allemaal vragen waar ik nog geen antwoorden op heb, maar ik kan het uitproberen toch? De komende maand ga ik eens cash betalen. Eens kijken waar dat me brengt. En of ik dan ook al wat meer zal gaan houden van mijn geld.

2 reacties:

CasaDiMama zei

Ik heb dat dus vorig jaar gedaan, waar jij nu over blogt. En dat was eng!
Echt je zweet soms peentjes als je hieraan begint. Maar het is het waard.

http://casadimama.blogspot.com/2011/04/laat-je-niet-vast-pinnen.html

Dit is mijn blogje dat ik er toen over heb geschreven. Kijk maar of je het leest natuurlijk, want ik wil zeker niet arrogant of zo overkomen. Maar ik geef je groot gelijk dat je het gaat proberen.
Warme groet uit de casa.
Groetjes Tess

Floriene zei

Leuk stuk Tess, ik heb het met veel plezier gelezen.Ik hoop dat het mij ook zo goed zal gaan bevallen.

Een reactie plaatsen