Alle potten verzamelen

Vandaag is de bovenste plank in de 'voorraadkast' aan de beurt. Er stonden eigenlijk alleen maar spulletjes te verstoffen. Omdat ik zonder fatsoenlijk trapje toch niet bij de plank kan staat er dus geen voorraad op, maar een rare verzameling spulletjes waarvan de meeste nooit, maar dan ook nooit gebruikt worden. Ze staan er voor de sentimentele waarde omdat ze van mama of oma waren. Niet eens omdat ze mooi zijn of dat ik er aan gehecht ben, enkel en alleen omdat ze van hen waren. Zat die sentimentele waarde er niet aan, dan had ik al lang afscheid van deze spulletjes genomen. En dat ga ik nu dus ook doen. Ik heb die spulletjes niet nodig om hen te gedenken. En dit was niet het enige, er is nog meer, maar niet van alles neem ik afscheid.

Gebroederlijk naast elkaar staan nu een grote vuilniszak, een doosje voor de weggeefwinkel en een tasje voor de glasbak. Ik heb afscheid genomen van, een porseleinen mandje voor bonbons, een waxinelichtjeshouder, een paar glaasjes voor waxinelichtjes, beeldjes, bloempotjes in rare maten, glazen. Een schaal waar jongste ooit haar examenbloemstuk op maakte, maar die verder nooit meer gebruikt is. Op de lege plank staan nu diepvriesdoosjes, weckpotten en komen straks ook nog beugelflessen te staan. De etiketten liggen daar nu vanaf te weken en straks maak ik ze even met soda schoon. Klaar voor een nieuwe vulling.


3 reacties:

CasaDiMama zei

Ik ben bezig op onze derde etage. Combinatie van een zoldertje en een slaapkamer. Ik heb daar laatst de spullen van de kinderen verzameld van vroeger van school. Ze wonen inmiddels op zichzelf. Toen ik met de doosjes aankwam keken ze toch een beetje van 'wat moet ik daar mee..?'
Maar ik ben blij met mijn opgeruimde stukje zolder.

Floriene zei

Haha, bij mij wilden ze die spullen helemaal niet hebben. Gooi maar weg hoor mam, wat moet ik daar nou mee? Eh..... net als ik bewaren? :)

Het gehaakte sprookjesland. zei

Hoi Fleurtje,

Wat leuk, ik zie dat je ook aan het opruimen bent. Heerlijk hè, zo'n stukje zolder dat je weer terug herovert hebt.

Veel succes, en ik ga je volgen!

Groetjes van Nelleke (kastje-per-dag)

Een reactie plaatsen