Aardappelen

Voorheen kocht ik vaak al half bewerkte aardappelproducten, geschilde aardappeltjes, aardappeltjes in parten die al gekruid waren en zelfs kant en klaar producten als puree. Frietjes worden hier niet zo vaak gegeten de enkele keer dat we die eten halen we ze bij de snackbar. Ik had een hekel aan aardappels schillen, maar nu ik een goede dunschiller heb gaat dat eigenlijk als vanzelf en begrijp ik eigenlijk niet waar ik mezelf druk over maakte. Blijkbaar had ik mezelf dat wijs gemaakt en dat heel goed verankert tussen mijn oren gestopt.

De dunschiller heeft drie verschillenden mesjes voor verschillende karweitjes, hij schilt ook perfect wortel groente, en als je de slag eenmaal te pakken hebt, maar dat vereist wel een beetje oefening snijd hij ook prachtig dunne reepjes, zonder wit van een citrusschil.

Al zijn wij niet van die hele grote aardappel eters, momenteel hooguit twee keer per week, denk ik dat ik hier toch wel wat mee kan besparen. Ook koop ik geen bewerkte groenten meer, maar ga ik zelf alles snijden en schoonmaken. Het enige wat ik nu nog van plan ben om in een zakje te kopen is misschien een enkel keertje rucola, maar dat vind ik dan ook erg lekker. Maar het is wel iets waarvan ik wil proberen om het in mijn tuin te laten groeien.

0 reacties:

Een reactie plaatsen